Helter Skelter, Double Fantasy a Paul's Eye Department

8. srpna 2018 v 0:44 | Czewa |  Moje beatlesoviny
Je tomu už měsíc, co jsem odjela do města Beatles. Mezitím se odehrálo mnohé, jak je vám známo z předchozích článků. A uplynulý týden nebyl jiný.
V úterý jsem s kamarádkou Nathalií zahájila tradici chození do liverpoolských muzeí, do kterých je ve většině případů vstupné zdarma a kterých je tu tolik, že ani nevím, jestli je zvládnu projít všechny, aniž bych byla tolikerým uměním přehlcena! Šly jsme do muzea moderního umění Tate, kde jsou čtyři patra plná různého konceptuálního i ne- umění.

Nathalii ale nejvíce bavila barevná podlaha a okna. A mně bavilo pozorovat její nadšení vším tím focením.

Jsem celá v černém, protože takový je náš pracovní úbor a po muzea jsem měla službu.

Taky jsem se konečně vyfotila se sochou Beatles v Albert Docku.

Ve středu mi pak přijela na návštěvu Markéta, se kterou jsem si užila pořádné množství fish and chips a navštívily jsme další muzeum: Museum of Liverpool, ve kterém probíhá výstava o tvorbě a životě Johna Lennona Double Fantasy.

Výstavu pomohla vytvořit Yoko Ono a rozhodně stojí za návštěvu, nejspíš se na ni ještě párkrát půjdu podívat. Je také zdarma.

Soustředí se tedy na Johna po Beatles (Johna pod nadvládou Yoko :D) a spíše než na hudbu na jiné formy umění a Johnův politický aktivismus.

V pátek jsme se vydaly na parádní výlet do poněkud střeštěného městečka Blackpool. Ráno dost hustě pršelo, tak jsme byly takové nejisté, ale počasí se po příjezdu do asi hodinu vlakem vzdáleného pobřežního města pomalu uklidnilo. Zataženo zůstalo, město ale projasňovaly skupinky punkerů, kterých se tam z nám neznámého důvodu potulovaly stovky. Měly pestrobarevné a extravagantní účesy i oblečení, úplná výstava!

Samotné centrum Blackpoolu je moc hezké, starobylé domy, pěkné uličky...

Když ale přijdete k vodě, kde jsme se těšily na slibované pěkné pláže, začne kýč. Najednou se octnete v Disneylandu nebo u Niagarských vodopádů. Jen ta věž v pozadí je fakt hezká, s ní se fotili i Beatles!

Jinak ale opravdu Disneyland! Celé pobřeží je totiž šňůrou zábavních parků. A u nich jsou ty hezké pláže, to zas jo.

(Nevím, proč je ta fotka hlavou vzhůru, v počítači ji mám normálně a tohle s ní udělal blog.cz, ale vlastně se to k náladě toho vtipného města docela hodí...)

My jsme došly až do nejvzdálenějšího a zároveň nejstaršího a největšího zábavního parku, kde jsme toužily svést se na této horské dráze.

A byla to teda pořádná jízda!! Dlouhá, prudká, rychlá, zprvu měl člověk pocit, že se řítí přímo do moře, pak to ale vrzlo a jelo se doprava a pak už ani nevím, bylo to ale rozhodně super. Nakonec jsme si daly ještě jednu hodně starou horskou dráhu a myslely jsme na to, jak na ní určitě byli i Beatles, když tu jezdili na prázdniny.

Po cestě zpět do města dokonce i vysvitlo sluníčko, tak jsem i vlezla do toho (opět špinavého) moře.

Pak byl čas na fish and chips a cestu zpět do Liverpoolu, kde jsme ještě zašly do Cavernu. A konečně jsem taky s Markétou objevila sochu "osamělé" Elanor RIgby, kousek od Mathew Street.

V sobotu pak začala horší část víkendu, dostala jsem zánět rohovky a tak jsem musela objevit nemocnici a její oční oddělení (které se jmenuje "Paul's" a mají tam i oddělení Lindy McCartney, nejspíš onkologie). I přes mnohé strasti to ale dobře dopadlo a mám kouzelné antibiotikové kapky.
A za odměnu jsem si dala poprvé místní tradiční pokrm Scouse (jak se mimochodem označuje taky místní obyvatel a jeho akcent), je to takový guláš. Moc dobrý. A restaurace v katedrále s terasou byla sama o sobě zážitkem!

Jinak jsem jen pracovala a pracovala, každý večer až do včera, dnes jsem si udělala jen pořádně dlouhou vycházku do přístavů. Liverpool je krásný, i když je tu zataženo a 15°. Rozhodně lepší, než ta vedra v ČR, o kterých vím jen z doslechu...

Tak vám přeju brzké ochlazení a zvládejte to v rámci možností s úsměvem.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.